Każdy Odbiorca ma prawo zgłaszania reklamacji dotyczących sposobu wykonywania przez Dostawcę umowy, w szczególności ilości i jakości świadczonych usług oraz wysokości opłat za te usługi.
1. Reklamacja jest zgłaszana w formie pisemnej, potwierdzonej własnoręcznym podpisem.
2. Dostawca jest zobowiązany rozpatrzyć reklamację bez zbędnej zwłoki. Odpowiedź na zgłoszoną reklamację udzielana jest w formie pisemnej.
3. Odpowiedź na zgłoszoną reklamację Odbiorca otrzymuje w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji. Jeżeli udzielenie odpowiedzi na zgłoszoną reklamację wymaga dłuższego terminu; Odbiorca powinien być poinformowany o terminie rozpatrzenia reklamacji. Termin ten nie powinien być dłuższy niż 30 dni od dnia złożenia reklamacji.
W przypadku jeśli Odbiorca nie zgadza się ze wskazaniami wodomierza głównego może wystąpić z wnioskiem o jego sprawdzenie. W takim przypadku procedura reklamacyjna jest następująca:
1. Odbiorca składa pisemny wniosek o sprawdzenie prawidłowości wskazań wodomierza głównego, potwierdzony własnoręcznym podpisem.
2. Dostawca dokonuje wymiany wodomierza głównego na posesji Odbiorcy.
3. Dostawca zleca sprawdzenie prawidłowości wskazań wodomierza głównego zdemontowanego u Odbiorcy uprawnionemu organowi, w terminie 14 dni od daty zgłoszenia.
4. Po wykonaniu ekspertyzy przez uprawniony organ Dostawca otrzymuje świadectwo z wynikiem kontroli.
5. W przypadku udokumentowania na podstawie wydanego świadectwa, iż wskazania wodomierza głównego są prawidłowe i nie odbiegają od normy, koszty jego sprawdzenia pokrywa Odbiorca.
6. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości wskazań wodomierza głównego Odbiorcy przysługuje roszczenie z tego tytułu za okres obrachunkowy poprzedzający zlecenie sprawdzenia prawidłowości wskazań wodomierza.